Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016

Συνέντευξη από την Τομεάρχη του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας, κ. Καραμανίδου Φωφώ


1η Ερώτηση: Είσαστε  υπεύθυνη  του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας. Μπορείτε να μας δώσετε στοιχεία για τον Τομέα?

Ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας του 2ου ΕΠΑ.Λ. Σερρών έχει ως σκοπό τη σωστή και άρτια θεωρητική εκπαίδευση των μαθητών του. Αυτή πραγματοποιείται στις αίθουσες διδασκαλίας αλλά και στα οργανωμένα και εξοπλισμένα εργαστήρια μας. Σε αυτά οι μαθητές των τριών ειδικοτήτων μας Β/Νοσηλευτών, Β/Βρεφονηπιοκόμων, Β/Ιατρικών εργαστηρίων μπορούν να αποκτήσουν δεξιότητες και σωστή τεχνική και εργαστηριακή εκπαίδευση, έτσι ώστε μετά την αποφοίτηση τους να είναι ικανοί να ασκήσουν με επιτυχία το επάγγελμά τους, να καταφέρουν να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο, να είναι υπεύθυνοι και παραγωγικοί πολίτες/επαγγελματίες και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας.

2η Ερώτηση: Γιατί αποφασίσατε να σπουδάσετε νοσηλευτική?

Ήταν συνειδητά η μοναδική μου επιλογή. Όσοι με γνωρίζουν και με συναναστρέφονται, η οικογένειά μου, οι φίλοι μου, οι συνεργάτες μου, οι συνάδελφοι, οι μαθητές μου το βλέπουν, το εισπράττουν είμαι ένα δοτικό άτομο.
Πάντα μου άρεσε να φροντίζω με όποιον τρόπο μπορούσα τους ανθρώπους ακόμη δε περισσότερο τους ανήμπορους, τους νοσούντες. Ήμουν μαθήτρια στο Γυμνάσιο και σε μια επίσκεψη μου σε συγγενικό μου πρόσωπο στο νοσοκομείο της πόλης μου γνώρισα ένα παραπληγικό νεαρό, το Λουκά. Έκτοτε τον επισκεπτόμουν στο νοσοκομείο και τον φρόντιζα έως και την ημέρα που κατέληξε σε μεγάλο νοσοκομείο των Αθηνών. Ήδη φοιτούσα στη σχολή νοσηλευτών του ΕΕΣ.

3η Ερώτηση: Ως νοσηλεύτρια πού έχετε εργαστεί?

Είχα τη μεγάλη τύχη να έχω μια πλούσια και πολυποίκιλη επαγγελματική εμπειρία. Επί 18 συνεχόμενα έτη εργάστηκα σε δομές του υπουργείου Υγείας ως νοσηλεύτρια και επισκέπτρια υγείας και από το 2001 μετετάγην στο Υπουργείο Παιδείας όπου έως και σήμερα αργάζομαι σε Επαγγελματικό Λύκειο.
Εργάστηκα λοιπόν ως υγειονομική υπάλληλος σε κέντρο οικογενειακού προγραμματισμού, σε κέντρο ψυχικής υγείας, στην Δ/νση Υγείας - σχολιατρικής υγιεινής, στην Υγειονομική σχολή Αθηνών και συγκεκριμένα στην έδρα της Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής, στο Διαβητολογικό Ιατρείο του Γ.Ν.Ν Σερρών, στη Μέσες Τεχνικές, Επαγγελματικές σχολές του Γ.Ν.Ν Σερρών καθώς και του Ε.Ε.Σ.
Πολλά χρόνια γεμάτα με πλούσιες εμπειρίες οι οποίες συνέβαλαν στην ολοκλήρωση της επαγγελματικής μου προσωπικότητας.


4η Ερώτηση: Ποια προσόντα απαιτούνται για να γίνει κάποιος καλός/η νοσηλευτής-τρια?

Οπωσδήποτε γνώσης και δεξιότητες τις οποίες αποκτάς από τις αντίστοιχες σχολές Α.ΤΕΙ, ΑΕΙ. Χρειάζεται όμως να πιστεύεις σε αξίες ουμανιστικές, όπως η ανιδιοτέλεια, ο αλτρουισμός, η αλληλεγγύη.
Επίσης προσόντα που συνθέτουν το σύνολο της προσωπικότητας κάθε νοσηλευτικού λειτουργού και καθορίζουν διαχρονικά την ποιότητα στην νοσηλευτική φροντίδα, άρα και την κοινωνική αναγνώριση του έργου μας, είναι η παρατηρητικότητα, η αυτοκυριαρχία, η ακρίβεια, η λήψη γρήγορων αποφάσεων προκειμένου να ενεργεί άμεσα όταν το απαιτούν οι περιστάσεις, αλλά και άλλα λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά ανάλογα με την περίπτωση.


5η Ερώτηση: Είναι εύκολη η δουλειά του νοσηλευτή /τριας?

Θα απογοητευτούν, όποιοι θα υιοθετήσουν τέτοια αντίληψη. Χωρίς να θέλω να ακουστεί αποθαρρυντικό ή απαισιόδοξο θεωρείται επάγγελμα υψηλής έντασης όπου χρειάζεται σωματική και ψυχική αντοχή, μεγάλη υπευθυνότητα, το κυκλικό ωράριο καθώς και μειωμένη κοινωνική αποδοχή το καθιστούν ακόμη δυσκολότερο. Έτσι με απλά λόγια τίποτα δεν είναι εύκολο ως προς την άσκηση αυτού του επαγγέλματος.


6η Ερώτηση: Είναι εύκολη η επαγγελματική αποκατάσταση σήμερα?

Το επάγγελμα του νοσηλευτή/τριας τα επαγγέλματα υγείας θα έλεγα είναι διαχρονικά. Αυτό μεταφράζεται πως είχαν, έχουν και θα εξακολουθούν να έχουν ζήτηση. Οι θέσεις εργασίας, τα οργανικά κενά σε δημόσιες δομές του υπουργείου υγείας είναι πολλά αρκεί να προκηρυχθούν.
Αλλά ακόμη και ως ελεύθερος επαγγελματίας έχει ικανές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.
Εξάλλου πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε πανεπιστήμιο της χώρας το κατέταξε σε υψηλή κλίμακα επαγγελματικής αποκατάστασης.


7η Ερώτηση: Έχετε επαφή με τους παλιούς σας μαθητές, γνωρίζετε εάν έχουν αποκατασταθεί επαγγελματικά?

Μπορώ να σας απαντήσω με βεβαιότητα πως τουλάχιστον είκοσι μαθητές μου εργάζονται στο Γ.Ν.Ν Σερρών, κάποιοι άλλοι στο Διαβαλκανικό, στο Ωνάσειο, στο Θριάσιο και σε άλλα επαρχιακά νοσοκομεία τις επικράτειας. Ναι, τους συναντώ, με φρόντισαν, όταν είχα αντιμετωπίσει πρόβλημα υγείας, και ξέρετε νιώθω περήφανη που τους είχα μαθητές.


8η Ερώτηση: Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά του επαγγέλματος?

Νομίζω πως αυτά τα συμπεράσματα έχουν εξαχθεί  από τις προηγούμενες απαντήσεις μου. Μπορώ όμως να μοιραστώ μαζί σας πως αντλούσα ικανοποίηση από το γεγονός ότι είχα συμβάλλει στην επιτυχία μιας χειρουργικής επέμβασης, πως ένιωσα σπουδαία όταν για πρώτη φορά χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω τον απινιδωτή, πως ένιωσα συμπόνια, όταν τάισα παιδί με σύνδρομο Nτάουν. Όλα αυτά τα εξαιρετικά συναισθήματα χαρακτήρισαν τις στιγμές μου ως ευτυχισμένες.

                                                           Ναγκαπετίδου Ντιάνα (Α3)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου